PRILOŽNOSTI ZA ZAPOSLITEV
Na višji strokovni šoli redno spremljamo zaposlitvene možnosti naših diplomantov. Tako ob vsakem anketiranju, ki praviloma poteka vsaki dve leti, zaznavamo skorajda takojšnjo zaposlitev diplomatov s področja tehnike (na vseh sedmih študijskih programih, katere izvajamo v obliki rednega študija). Zaradi praktične naravnanosti študija so študentje izredno zaposljivi, kar kažejo tudi številke, in sicer je po zadnjih podatkih kar 94,3 % študentov dobilo zaposlitev v roku enega leta po diplomiranju.
Interes po tovrstnih kadrih je zaznati tudi med potrebami delodajalcev, ki jih ti v okviru raziskave o zaposlovanju na slovenskem trgu (Napovednik zaposlovanja) posredujejo Zavodu RS za zaposlovanje. V zadnjem desetletju so to poklici, ki so med delodajalci najbolj iskani.
Velja stereotip »Teorija je eno, praksa pa povsem nekaj drugega.« sam delujem na področju komunalne dejavnosti že tri desetletja. Pri svojem delu pa se zelo pogosto opiram na teoretično znanje, ki sem ga osvojil pri tem študiju.
Višja strokovna šola na Šolskem centru Novo mesto mi je skozi besede profesorjev vlila prepričanje, da lahko uspem. Tako kot so otroci hvaležni staršem, da so jih naučili pomena samozavesti, sem jaz danes hvaležen prav vsakemu izmed profesorjev za podporo in podano znanje, saj brez učenja in trdega dela ni znanja, brez znanja pa ni uspeha. Prav ta šola me je naučila vseh teh, zavidanja vrednih vrlin, s pomočjo katerih sem dosegel zastavljene cilje.
Tako šola kot predavatelji si prizadevajo biti v stiku z realnim poslovnim svetom. To je nadvse dobrodošlo, poučno in uporabno.
Študijski program Strojništvo je poleg strojniškega dela zelo dobro podprt tudi s predmeti vodenja projektov, kakor tudi z vidika ekonomsko-marketinške smeri. Predavatelji izhajajo iz prakse, kar je še dodatna prednost, da lahko študenti pridobijo tako praktična kakor tudi teoretična znanja. Med samim študijem sem spoznal veliko ljudi iz drugih podjetij, s katerimi sodelujemo na različnih področjih ter si izmenjujemo znanja in ideje.
Na študiju logistike na Višji strokovni šoli so mi z zanimivimi učnimi vsebinami in z osebnim pristopom predstavili bistvo teh besed. Poleg vsega potrebnega znanja, ki sem ga pridobila, je še posebej potrebno izpostaviti klimo na šoli, ustvarjalne in zaupanja vredne odnose, ki vladajo med profesorji in študenti. Študentje smo imeli možnost izoblikovati pristne medosebne odnose, imeli smo občutek pomembnosti ter sprejetosti, profesorji so nam bili stalno na voljo in v pomoč, zaradi česar smo veliko lažje razvijali socialne kompetence, medosebne odnose, odnose z avtoriteto, retoriko in samopodobo.
Širitev lastnega znanja, spoznavanje novih strokovnih in življenjskih navad je tisto, čemur stremi Višja strokovna šola Novo mesto. Podkrepljena s strokovnimi predavatelji, profesorji, ki jim moč predavanja in razumevanja določene problematike ni tuja, samo dodaja vrednost in tvori resnično krog vsega naštetega v celoto. Biti študent omenjene šole je zagotovo v ponos vsakemu, ki ve po kaj je prišel.
V času šolanja na višji šoli sem pridobil ogromno teoretičnega znanja, katerega bom s pridom izkoriščal na moji poklicni poti. Pristop šole in predavateljev je bil izjemno korekten, zato smo zelo dobro sodelovali pri vseh dejavnostih. Velik nabor zanimivih predmetov pa mi je odprl nov, pozitivnem pregled nad lesno branžo, katera se vse bol razvija pri nas, zato bo naš poklic zelo iskan.
V času študija sem pridobil nova poznanstva, prijateljstva, veliko novega in kakovostnega znanja, informacij ter še kako potrebnih napotkov za nadaljnjo življenjsko in poslovno pot. Program ponuja možnost izbire tako, da je meni osebno zelo ustrezal in mi je bil zanimiv, pester in poučen.
Kot kozmetična tehnica sem se na višji šol izpopolnila in pridobila nova znanja zlasti pri izvajanju kozmetičnih storitev s kozmetičnimi aparaturami in pri masažnih tehnikah ter specialni pedikuri. Poleg strokovnih znanj sem pridobila tudi komunikacijske veščine za delo z ljudmi. Prakso sem opravljala v termah, kjer sem danes zaposlena, saj delo opravljam s srcem, tako da stranke začutijo pozitivno energijo, pridobijo zaupanje in se vedno znova tudi vračajo.
Po predhodni zdravstveni izobrazbi se, šolanje nadaljevala v kozmetični stroki, kjer sem pridobila veliko strokovnega znanja, ki sem ga nadgradila že v času prakse v velnesu in kozmetičnem salonu. Zame je pomenil velik uspeh na tekmovanju Nail design v 2. letniku, kjer se v gelish tehniki dosegla 1. mesto. To je pozitivno vplivalo na mojo samozavest, da sem se takoj po diplomi začela poklicno ukvarjati z manikuro in ustanovila podjetje za kozmetične storitve, kjer mi zelo koristijo tudi podjetniška znanja in komunikacijske veščine.
Po opravljenem študiju lahko rečem, da je bila to odlična odločitev, saj je študijski program zelo sodobno usmerjen in sledi hitro spreminjajočim se standardom in smernicam informacijskih tehnologij. Pridobljeno znanje vsakodnevno s pridom uporabljam pri svojem delu in ga redno nadgrajujem. Študij bi priporočal vsakemu informatiku, ki gradi kariero na tem področju.
Višja strokovna šola na Šolskem centru Novo mesto mi je omogočila pridobiti široko znanje in potrebne izkušnje za delo. Strokovnost in dostopnost predavateljev mi je bila v veliko pomoč, da sem lahko napredoval tudi na obšolskih projektih, ki jih brez mentorstva ne bi uspel zaključiti. Pridobljeno znanje na šoli gledam kot odlično popotnico za uspešno delo na poklicnem in raziskovalnem področju.
Višja strokovna šola mi je med šolanjem nudila široko paleto teoretičnega znanja, ki so ga predavatelji podkrepili s praktičnim delom pri posameznih predmetih. Obvezno praktično izobraževanje mi je olajšalo prehod iz študijskega sveta v delovno okolje. Ker ima višja strokovna šola veliko povezav s podjetji, sem tako lažje izbral podjetje, v katerem sem opravljal praktično izobraževanje in se v njem po koncu študija tudi zaposlil.
Študij elektronike na Višji strokovni šoli mi je omogočil odlično podlago za nadaljevanje oseben kariere. Znanje, ki sem ga pridobil, je konkurenčno in primerno strokovnemu okolju, v katerem sem zaposlen. Strokovno osebje nesebično sodeluje z nami in nas glede na naše znanje obravnava enakovredno.
VPISNI POGOJI
V prvi letnik se lahko vpiše:
- Kdor je opravil splošno maturo oz. poklicno maturo (ali zaključni izpit oz. diplomo pred letom 2002),
- Kdor je opravil mojstrski, delovodski ali poslovodski izpit ter ima tri leta delovnih izkušenj in opravljen preizkus znanja iz slovenščine in matematike ali tujega jezika v obsegu, določenem za poklicno maturo.
GRADIVA
DOGODKI
PREDSTAVITEV
Šolski center Novo mesto, Višja strokovna šola
Šegova ulica 112
8000 Novo mesto
Email naslov: vss@sc-nm.si
Spletna stran: www.sc-nm.si/vss
Facebook povezava: https://www.facebook.com/vss.solski.center.nm
Instagram: https://www.instagram.com/visjanm/
Višja strokovna šola na Šolskem centru Novo mesto je nastala leta 1996 na pobudo gospodarstva in se je v dvajsetih letih svojega delovanja razvila v največjo višjo šolo v Sloveniji, na kateri je do vključno julija 2022 diplomiralo 3153 študentov.
Na Višji strokovni šoli izvajamo osem višješolskih študijskih programov: Elektrotehnika, Informatika, Kozmetika, Lesarstvo, Logistično inženirstvo, Mehatroniko, Strojništvo ter Varstvo okolja in komunala, pri katerih je bistvo prepletanje teoretičnega študija s praktičnim izobraževanjem pri delodajalcih. Praktično izobraževanje predstavlja kar 40 % časa organiziranega izobraževanja v posameznem programu. Vsebine vseh študijskih programov so aktualne, saj izhajajo iz potreb gospodarstva oziroma storitvenega sektorja in diplomantom zagotavljajo visoko stopnjo zaposljivosti.
Na šoli predavajo vrhunski predavatelji, od katerih jih je polovica zaposlenih v podjetjih, kot so Krka, TPV, Akrapovič, Revoz, Kolpa in Jelovica. Tesna povezanost šole s podjetji se kaže tudi v projektnem sodelovanju, pri izvedbi strokovnih ekskurzij, pri pripravi seminarskih in diplomskih nalog, ki so aplikativne in se nanašajo na reševanje konkretnih problemov v delovnem okolju.
Materialni in prostorski pogoji študija na Višji strokovni šoli so odlični. Sodobno opremljeni laboratoriji so razpoložljivi za vsa študijska področja. Ker je kvalitetno in uporabno znanje ter zadovoljstvo študentov prioritetni cilj šole, so vzpostavljene e-učilnice, v katerih so študentom na razpolago vsa navodila, literatura in druga gradiva, ki jih potrebujejo pri študiju. Z namenom načrtnega spremljanja in izboljševanja uspeha študentov je uveden sistem mentorstva (tutorstva), v okviru katerega je vsem letnikom vseh študijskih programov dodeljen predavatelj mentor.
V okviru mednarodnega sodelovanja v programih mednarodne izmenjave Višja strokovna šola spodbuja mobilnost študentov, visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter omogoča sodelovanje v mednarodnih projektih.
Promocija programov:
- Elektrotehnika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/elektrotehnika/epredstavitev-programa-elektrotehnika
- Informatika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/informatika_2/epredstavitev-programa-informatika
- Kozmetika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/kozmetika/epredstavitev-programa-kozmetika
- Lesarstvo: https://www.sc-nm.si/vss/programi/lesarstvo/epredstavitev-programa-lesarstvo
- Logistično inženirstvo: https://www.sc-nm.si/vss/programi/logisticno-inzenirstvo/epredstavitev-programa-logisticno-inzenirstvo–novo-v-studij
- Mehatronika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/mehatronika/video-predstavitev-studijskega-programa-mehatronika
- Strojništvo: https://www.sc-nm.si/vss/programi/strojnistvo/epredstavitev-programa-strojnistvo
- Varstvo okolja in komunala: https://www.sc-nm.si/vss/programi/varstvo-okolja-in-komunala/epredstavitev-programa-varstvo-okolja-in-komunala
PRAKSA
V času praktičnega izobraževanja, ki je na vseh višjih strokovnih šolah obvezno in obsega 800 ur oz. kar 40 % študijskega programa, se študent uvede v delo pod budnim očesom mentorja. Mentorji, ki jih odlikujejo večletne delovne izkušnje na posameznem strokovnem področju, prenašajo dragocene spretnosti in znanja na študente ter jim pomagajo pri osebnem razvoju in razvoju karierne poti. Mentorstvo vključuje prenos znanja preko na izkustvu temelječega učenja. Je temeljna prednost višješolskega strokovnega študija, saj študentu omogoča, da se že med študijem kakovostno seznani z delovnimi nalogami, ki jih bo izvajal ob vstopu na trg dela.
Več informacij študenti prejmejo pri organizatorju praktičnega izobraževanja na višji strokovni šoli oz. na https://www.sc-nm.si/vss/studij/prakticno-izobrazevanje .
PROGRAMI
Višješolski študijski program Elektrotehnika temelji na poznavanju tehnologije na različnih področjih elektrotehnike . Študentje pridobijo generične in poklicno specifične kompetence s strokovnega področja ter si oblikujejo odločnost, samozavest in profesionalnost pri reševanju strokovnih problemov.
Študenti se v času študija usposobijo za reševanje praktičnih problemov na področju elektrotehnike, avtomatizacije procesov in upravljanja sistemov s področja učinkovite rabe in obnovljivih virov energije na podlagi pridobljenih znanj s področja elektrotehnike, krmiljenja in regulacije, načrtovanje elektronskih naprav ter reševanje problemov skladno z varnostnimi, ekološkimi in okoljevarstvenimi zahtevami. Pri tem upoštevajo temeljno zakonodajo, standardizacije, tehnične predpisov, certificiranje ter sistemov za zagotavljanje kakovosti s področja elektrotehnike. Naučijo se uporabljati orodja, naprave in inštrumente potrebne za opravljanje dela na področju elektrotehnike.
__________________________
Študijski program Informatika ima različne izobraževalne module, kar omogoča razvojne možnosti tako v gospodarskem kakor tudi v javnem sektorju. Diplomanti študijskega programa Informatika po uspešno zaključenem študiju pridobijo višjo strokovno izobrazbo in naziv inženir/inženirka informatike.
Študentom ponuja temeljna in praktična znanja, ki so potrebna za delo v stroki, v skladu z najsodobnejšimi merili in standardi, ki za tovrstno izobraževanje veljajo v svetu.
Usposabljanje temelji predvsem na obvladovanju inovativnih tehnologij, načrtovanju in projektiranju informacijskih sistemov, izvajanju skrbništva programske in strojne opreme, uporabi različnih programskih orodij, varovanju informacij in računalniških sistemov, oblikovanju spletnih strani ter programiranju. Študij jim poleg zvišanja izobrazbe omogoča tudi osebno in poklicno napredovanje saj sedanja informacijska družba zelo potrebuje inženirje s praktično uporabnimi znanji s tega področja.
_________________________
Program Kozmetika temelji na poznavanju sodobnih znanj s področja kozmetike in velnesa, ki omogočajo zadovoljiti visoka pričakovanja uporabnikov. Diplomanti pridobijo široko strokovno-teoretično in praktično-uporabno znanje za delo v kozmetiki in velnesu. Nadgradijo znanje o koži, naučijo se prepoznati bolezenskega stanja in diagnosticirati kozmetične probleme. Seznanijo se s sestavo, uporabo in pripravo kozmetičnih pripravkov. Usposobijo se za samostojno načrtovanje in izvajanje kozmetične nege obraza in telesa z uporabo ustreznih kozmetičnih izdelkov in z zahtevnejšimi aparaturami, kot so IPL, radiofrekvenca, aparat za ultrazvočno lipolizo … Naučijo se estetskega urejanja stranke s področja ličenja in manikire. Pridobijo tudi znanja o kulturi vedenja oz. komunikaciji s strankami, organizaciji dela, svetovanju stranki in zdravem načinu življenja ter znanja s področja podjetništva, trženja in kakovosti storitev.
Glede na interes študenti v 2. letniku izberejo enega od izbirnih modulov. Pri modulu Specialna pedikura pridobijo znanje s področja specialnih tehnik pedikure za odpravljanje težav vraščenih nohtov, nameščanje nohtnih sponk, izdelava nohtne protetike … Znanje poglobijo s praktičnim delom tudi na strankah s sladkorno boleznijo s problemi nog in stopal. Pri modulu Masažne tehnike pridobijo znanja in spretnosti za izvajanje s področja refleksoconske masaže, kjer se študenti naučijo izvajanja osnovnih tehnik refleksoconske masaže stopal in rok v povezavi z zobmi, ter alternativnih masažnih tehnik, pri katerih je zlasti poudarek na ayurvedi in na ayurvedski masaži, indijski masaži glave, masaži s toplimi kamni in školjkami. V modulu Aromoterapija se seznanijo z uporabo eteričnih olj in aromakozmetike, v modulu Zdrav način življenja pa spoznajo pomen telesnega gibanja, zdrave prehrane, duševne aktivnosti in osebne sprostitve, da znajo stranki svetovati in jo usmeriti v zdrav način življenja.
-______________________________________
Višješolski študijski program Lesarstvo temelji na poznavanju tehnologije na različnih področjih lesarstva. Študentje pridobijo generične in poklicno specifične kompetence s strokovnega področja ter si oblikujejo odločnost, samozavest in profesionalnost pri reševanju strokovnih problemov. Naučijo se samostojno načrtovati terminski plan in organizirati potrebne aktivnosti za učinkovito delo kakor tudi načrtovati, organizirati in voditi tehnološke procese predelave, obdelave in uporabe lesa ter lesnih tvoriv. Diplomant študijskega programa Lesarstvo zna zagotavljati kakovost delovnih procesov in izvajati izbor ter pregled izdelkov, skrbeti za racionalno rabo energije, materiala in časa.
V sklopu obveznih vsebin študentje pridobijo kompetence in znanja iz osnovnih področij lesarstva, organizacije dela, poslovnega komuniciranja, osnov ekonomije in podjetništva ter marketinga in uporabe informacijske tehnologije. Ta znanja jim pomagajo razvijati podjetne lastnosti, spretnosti in vedenje, hkrati pa študentje razvijajo kompetence, potrebne za vodenje administrativnih procesov v zvezi z organizacijo aktivnosti delovanja in zagotavljanja vzdrževanja delovnih sredstev in opreme.
Izbirna modula omogočata pridobitev poglobljenega znanja na posameznih področjih. V modulu Primarna predelava in lesna gradnja je poudarek na področjih energetskih postopkov in tehnologij v lesarstvu ter na oblikovanju in konstruiranju lesnih gradenj. V modulu Finalna predelava študentje poglobijo svoja znanja na področjih računalniško podprtega konstruiranja izdelkov ter umetniškega obdelovanja lesa.
________________________________________
Slovensko gospodarstvo je del globalnega poslovanja, znotraj katerega zavzema logistika temeljno organizacijsko in posredniško vlogo med oskrbo s surovinami, izdelki in polizdelki ter storitveno dejavnostjo prevoza blaga. Procesi načrtovanja logističnih dejavnosti in hitra odzivnost, prilagodljivost nenadnim oskrbnim situacijam in zahtevam so izzivi, ki zahtevajo spremenjena in posodobljena strokovna in organizacijska znanja, spretnosti in zmožnosti, ki jih bodo morali v študijskem programu Logistično inženirstvo pridobiti študenti. Delo logističnega inženirja je vedno bolj kompleksno in interdisciplinarno, saj zajema poznavanje različnih strokovnih področij – komunikacija, digitalna pismenost, kreativnost in inovativnost, organizacija logističnih procesov, upravljanje materialnega in informacijskega toka, vodenje in upravljanje oskrbovalnih verig, organizacija distribucije, podjetniško upravljanje, prometna varnost … Zaradi hitrega tehnološkega razvoja proizvodnih dejavnosti, prevoznih sredstev in digitalizacije mora bodoči logistični inženir poznati procese pravočasne oskrbe proizvodnje, organizacije skladiščnega poslovanja v skladu s prevladujočimi trendi na tem področju, načrtovanja prevoza blaga za določene namene in ob upoštevanju za ta namen postavljenih pogojev. Logistični inženir razvija zmožnosti kompleksnega razmišljanja, načrtovanja in odzivanja ter zna pri tem uporabljati sodobno tehnologijo in naprave. Ob vse hitrejši avtomatizaciji in robotizaciji delovnih procesov upošteva prednosti teh tehnologij pri odločanju in načrtovanju logističnih rešitev. Pri izbiri prevoznih oz. manipulacijskih sredstev se mora znati odločati racionalno, trajnostno in upošteva varnostne vidike uporabe.
_____________________________________
Višješolski študijski program Mehatronika omogoča poglobitev in nadgradnjo strokovnega, teoretičnega in praktičnega znanja, pridobljenega v programu tehnik mehatronike kakor tudi v programih strojni tehnik, tehnik računalništva in elektrotehnik. Poklici na področju mehatronike so novodobni poklici, ki so kombinacija treh področij: strojništva, elektrotehnike in informacijskih tehnologij. To so poklici, ki so se zaradi vse večje avtomatizacije proizvodnih procesov nedolgo nazaj začeli pojavljati v industrijsko razvitih državah. V Evropi velja mehatronika za eno najbolj obetavnih področij. Namesto sistemov, ki so pretežno mehanski ali električni (z nekaj elektronike), na trg prihajajo čedalje bolj kompleksni mehatronski sistemi, katerih osnovna značilnost je povezanost mehanskih komponent, elektronskih delov in informacijske tehnike. Nobena sodobna proizvodnja ne more več delovati brez strojev, ki delujejo s pomočjo elektronskih krmilnih sistemov, in brez avtomatiziranih linij. Mehatronika združuje osnovna znanja, postopke in tehnike za vzdrževanje, proizvodnjo in razvoj sistemov in naprav. Višješolski strokovni študijski program mehatronike usposablja diplomante za takojšnjo praktično uporabo strokovnih znanj. Trenutno se v proizvodnji pojavlja problem funkcijsko organizirane službe vzdrževanja, ki je sestavljena iz različnih služb, ki opravljajo med seboj razdeljena dela, zato nastanejo pri delitvi dela med službami težave. Mehatronik pa naj bi bil tisti poklic, ki bi te meje zbrisal. Če pride v proizvodnji do napake, morajo v obstoječem sistemu vzdrževanja, trije ljudje odpravljati zastoj; vzdrževalec, električar in strojnik. Mehatronik, izobražen po poklicni vertikali, bo sposoben premostiti te meje. Na VI. stopnji mehatronik načrtuje proizvodne linije, optimizira njihovo delovanje, izvaja diagnostiko ter prilagaja procesne linije in naprave potrebam posameznega podjetja. Ključne kompetence ki so integrirane v predmetna področja programa so: analiza, načrtovanje, organizacija in nadzor dela oziroma delovnih procesov, analize stroškov in upravljanje dokumentacije, komunikacijske sposobnosti, sodelovanje pri vodenju, skrb za zagotavljanje kakovosti in upoštevanje predpisov s področij varnosti in zdravja pri delu ter varovanja okolja.
_________________________________________
Študijski program omogoča diplomantom pridobitev poklicno-specifičnih kompetenc s področja strojništva. Obvezni del predmetnika vsebuje znanja sodobnih tehnik: poznavanja materialov, tehnologije in načrtovanja izdelkov, uporabe informacijske tehnologije, temeljna znanja s področja ekonomike, komuniciranja in projektnega menedžmenta.
Izbirni moduli omogočajo pridobitev poglobljenega znanja na posameznih področjih. Skrb za varčno in ekološko sprejemljivo izrabo energije strojev in naprav je čedalje pomembnejša, zato je potrebno načrtovanje energetskih sistemov in znanje o njihovem delovanju, kar je sestavni del modula Energetika. Modul Avtomatizacija vsebuje znanja s področja načrtovanja in uvajanja avtomatizacije proizvodnih procesov, ki so zaradi vse večje avtomatizacije teh procesov pri delodajalcih zelo zaželena. Učinkovito vzdrževanje strojev in naprav je pomembno tako za proizvodnjo kot za načrtovanje stroškov podjetja. Znanja na tem področju so vsebovana v modulu Vzdrževanje. Modul Orodjarstvo vključuje znanja o konstruiranju orodij, izbiri in določanju njihovih standardnih delov ter ekonomske in tehnološke karakteristike orodij. Modul Proizvodnja razvija znanja in kompetence s področja načrtovanja, planiranja in organiziranja dela ter vodenja proizvodnje.
____________________________________________
Varstvo okolja je široko strokovno področje, ki se zelo hitro razvija. Zato je višješolski študijski proces privlačen in dinamičen. Poleg klasičnih predavanj ga dopolnjujejo vaje, laboratorijske vaje v novem lastnem laboratoriju, terenske vaje in strokovne ekskurzije. Študijski program je ciljno usmerjen na obvladovanje objektov, naprav in sistemov za zagotavljanje temeljnih materialnih pogojev bivanja in dela ter objektov, naprav in sistemov za varovanje okolja. Laboratorijske vaje so namenjene meritvam in ugotavljanjem lastnosti ali stanja (fizikalne, kemične, biološke) sestavin okolja (vode, zrak, tla). Izvajajo se v novo opremljenem lastnem laboratoriju in na terenu. Vključujejo tudi demonstracije in meritve na različnih modelih. Terenske vaje so dopolnilo ali nadomestilo laboratorijskim vajam, ko teh ni mogoče ali jih ni smiselno izvajati v laboratoriju oziroma v realnem okolju. Na terenskih vajah delamo na primer odvzem vzorcev, meritve v realnem okolju, ugotavljanje uspešnosti sanacijskih ukrepov, ocenjevanje infrastrukturnih in prostorskih ureditev, ogled naprav in objektov kot so vodarne, čistilne naprave, odlagališča, ogled gradbišč in podobno. Strokovne ekskurzije so namenjene dopolnitvi in nadgradnji pridobljenih znanj s predavanj in vaj. Za študente so tudi priložnost za medgeneracijsko spoznavanje in druženje, izmenjavo mnenj in najrazličnejših informacij. V splošnem delu študijski program ponuja osnovne naravoslovne, ekonomske, zakonodajne vsebine in komuniciranje. V obveznem strokovnem delu programa je poudarek na pitni vodi, odpadnih vodah in odpadkih.
Obvezni del programa tvorijo moduli Komunikacija, Naravoslovne osnove, Okoljski oskrbovalni sistemi, Zakonodaja in ekonomika. V drugem letniku je študentom dana možnost izbire: enega od dveh predmetov v obveznem modulu, dveh modulov z danimi vsebinami na katera se navezujeta še dva izbirna modula. S tem je podana možnost prilagajanja potrebam okolja in željam študentov. Izbirnih vsebin v programu je 45%.
PREDMETNIKI:
- Elektrotehnika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/elektrotehnika/predmetnik_3
- Informatika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/informatika_2/predmetnik_2
- Kozmetika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/kozmetika/predmetnik_7
- Lesarstvo: https://www.sc-nm.si/vss/programi/lesarstvo/predmetnik_6
- Logistično inženirstvo: https://www.sc-nm.si/vss/programi/logisticno-inzenirstvo/predmetnik-novo-2021
- Mehatronika: https://www.sc-nm.si/vss/programi/mehatronika/predmetnik_8
- Strojništva: https://www.sc-nm.si/vss/programi/strojnistvo/predmetnik
- Varstvo okolja in komunala: https://www.sc-nm.si/vss/programi/varstvo-okolja-in-komunala/predmetnik_4