Po rezultatih raziskave o zaposlenosti in zaposljivosti diplomantov medijske produkcije in ekonomista vidimo, da skoraj vsi študenti dobijo zaposlitev v roku pol leta po diplomiranju. Veliko študentov opravlja delo že v času študija, bodisi kot samostojni podjetniki ali pa v različnih organizacijah.
Za šolo je posebno priznanje, da organizacije pogosto v redno delovno razmerje sprejmejo študente, ki so pri njih opravljali prakso. Predvsem jim je všeč, da imajo diplomanti zelo praktična znanja in so sposobni po kratkem uvajanju opravljati delo samostojno.
Prav tako lahko diplomanti priložnost za zaposlitev dobijo že v času študija, saj se lokalna podjetja zanimajo za naše kadre.
Ekonomisti so izredno zaposljivi v kateri koli branži, v vsakem podjetju, organizaciji vedno potrebujejo ekonomiste.
Inženirji medijske produkcije so pogosto tudi samozaposleni.
Znanja, ki sem jih pridobil na VSŠ, mi na poslovni poti zelo koristijo. Ukvarjam se z računalniško animacijo, 3D animacijo, vizualizacijo. Znanja iz poslovnega komuniciranja, poslovnega bontona uporabljam vsakodnevno. Prvič sem javno nastopil na tej šoli, pred svojimi sošolci, danes mi te veščine pridejo prav, ko predavam na konferencah v tujini. S šolo sem še vedno povezan, saj kot gostujoči predavatelj učim 3D programe in 3D animacijo.
Na višjo šolo za medijsko produkcijo sem prišla brez izkušenj in znanja s tega področja, a je moja izkušnja zato vseeno odlična. Všeč mi je bilo to, da ni bilo veliko “piflanja”, saj smo za večino stvari imeli praktične naloge. Ker je šola manjša, so lahko predavatelji z nami delali skoraj individualno. Tudi prakse je bilo veliko, kar mi je dalo priložnost, da preizkusim svoje znanje in vidim, če mi delo na tem področju ustreza. Praksa mi je ponudila tudi priložnost za delo, ki ga sedaj opravljam že dve leti. Na šoli so se prilagodili tudi mojim potrebam, saj sem bila v času študija aktivna športnica.
Matevž Bitenc
Inženir medijske produkcije, glasbena skupina Haiku Garden
Katja Agnič
Ekonomistka (asistentka v mednarodnem poslovanju)
Vsa spoznanja, pridobljena skozi študij, mi bodo zagotovo koristila. Prav tako znanje, ki sem ga pridobila. Pridobila pa sem še nekaj pomembnejšega; dobre prijatelje in nepozabne izkušnje. Ker pa študijska leta, kot vsi vemo, niso namenjena le študiju, bodočim študentkam in študentom svetujem, naj ne pozabijo na stvari, ki jih imajo radi, pa naj bo to zabava, potovanje, ples, glasba ali delo. Z malo organizacijske sposobnosti se da v urnik vključiti prav vse. In ne pozabite na stari rek: »Lepše misli v srcu ni, kot spomin na študijske dni«.
VPISNI POGOJI
Za vpis v program Ekonomist je potrebna zaključena srednja šola s poklicno ali splošno maturo.
Za program Medijska produkcija morajo kandidati opraviti preizkus posebne nadarjenosti – le-ta vključuje medijski izdelek z različnih področij (fotografija, grafika, video, animacija, spletna produkcija, avdio izdelek) in predstavitev izdelka pred komisijo.
Komisija ocenjuje izvirnost ideje, kreativnost in tehnično izvedbo izdelka.
V primeru omejitve vpisa je upoštevana tudi ocena preizkusa nadarjenosti in sicer v obsegu 40 odstotkov skupne vsote točk, ki jih lahko doseže kandidat po merilih za izbiro. Kandidat, ki bo opravil preizkus, bo ocenjen z oceno od 1 – 5 (ocena 1 pomeni, da kandidat ni opravil preizkusa). Opravljen preizkus nadarjenosti na drugi višji šoli se ne upošteva. Veljavnost preizkusa je eno leto.
Višja šola na Ekonomski šoli Novo mesto, je majhna šola, ki obstaja več kot 20 let. Programi, ki jih izvajamo, so nadgradnja srednješolskih programov medijski tehnik in ekonomski tehnik. K nam pa se vpisujejo tudi dijaki drugih srednješolskih programov.
Veseli nas, da lahko rečemo, da gredo ekonomija in mediji pri nas z roko v roki. To se pokaže v projektih, ki jih izvajamo na šoli. Ponosni smo, da sodelujemo v mednarodnih projektih, s katerimi si naši študentje še dodatno širijo obzorja na področju podjetništva, medijev, trajnostnega razvoja in digitalnih ter socialnih veščin.
Predavatelji so strokovnjaki iz prakse in na študente prenašajo najnovejša znanja. Predavanja potekajo v kreativnem okolju, saj je izobraževanje zelo praktično naravnano. Odnosi med predavatelji in študenti so sproščeni in študenti radi poudarijo, da niso samo številke.
Šola je dobro opremljena in omogoča sodobne oblike izobraževanja. Dodana vrednost šolanja na naši šoli pa je povezanost z delodajalci, pri katerih naši študenti v času študija preživijo 20 tednov. Ravno zaradi tega študente še dodatno pripravljamo na vstop na trg dela v obliki delavnic, ki smo jih poimenovali vzgoja za delovno mesto. Poleg tega, da se študenti pri delodajalcih veliko naučijo, s svojim odnosom ustvarjajo možnosti za zaposlitev. Naša raziskava kaže, da se večina naših diplomantov zaposli najkasneje v pol leta po diplomiranju.
Študenti opravljajo praktično izobraževanje v podjetjih, ki jih izberejo sami. Kadar ima študent težave z iskanjem delodajalca, mu na pomoč priskoči organizator praktičnega izobraževanja. Organizator usmerja študente skozi celoten proces, na voljo pa imajo tudi vodnik po praktičnem izobraževanju, v katerem so vsa potrebna navodila študentom in mentorjem v organizacijah. Celoten proces je razdeljen v več faz:
Pred PRI – sestanek študentov z organizatorjem PRI
Med PRI – individualni sestanki študenta, mentorja in organizatorja PRI
Po PRI – priprava projektne naloge in izpit
Študenti ekonomisti opravljajo PRI v različnih organizacijah, v javnem sektorju, v manjših privatnih podjetjih, kot so npr. računovodski servisi, v večjih podjetjih, v nevladnih organizacijah ..
Študenti medijske produkcije pa opravljajo PRI v različnih medijskih hišah – na televizijskih in radijskih postajah, časopisih, tiskarnah, pri fotografih in videografih, in pri drugih organizacijah, se ne ukvarjajo z medijsko produkcijo, ampak se zavedajo pomena vizualne komunikacije s svojimi strankami.
Poleg tega študenti, ki želijo, opravljajo PRI v drugih evropskih državah tudi preko Erasmus+.
Zaposlenim študentom se opravljanje PRI prizna.
PROGRAMI
V programu Medijska produkcija se študenti usposabljajo za produkcijo medijskih izdelkov in storitev, spoznajo širok nabor procesov s področja video produkcije, grafičnega oblikovanja in fotografije ter sledijo aktualnostim iz medijskega sveta.
Kot bodoči inženirji medijske produkcije se usposabljajo tudi za organizacijsko-vodstvene naloge, s poudarkom na projektnem in timskem delu. Vse skupaj je začinjeno z neizbežnim dinamičnim, kreativnim in inovativnim reševanjem sodobnih medijskih izzivov.
Program Ekonomist je perspektiven, saj slovensko gospodarstvo zaradi vse večje konkurence na domačem in tujem trgu potrebuje učinkovite prodajnike, preudarne nabavnike in kreativne tržnike. Študenti ekonomije sodelujejo s študenti medijske produkcije in lokalnim okoljem v različnih projektih. Pridobivajo znanja s področja digitalnega marketinga, spletne prodaje in podjetništva. Posebnost izobraževanja na šoli je, da smo predmete obogatili z vsebinami podjetništva, finančnega opismenjevanja in digitalnega marketinga.