PRILOŽNOSTI ZA ZAPOSLITEV
Polona Virnik Karničar, podjetnica v kmečkem turizmu
Polona Virnik Karničar, ki je leta 2010 prevzela vodenje kmetije, se je odločila za študij na Višji strokovni šoli BC Naklo in oživela turizem in kmetijstvo na več kot 500 let stari Šenkovi domačiji na Zgornjem Jezerskem. Zdelo se ji je prav, da ob prevzemu kmetije pridobi formalno kmetijsko izobrazbo. Študij ji je dal novo znanje, obnovila je razmišljanje o poslovnem načrtu za kmetijo in o novih razvojnih idejah. Z diplomsko nalogo Turistične razvojne možnosti in usmeritve na Jezerskem je raziskala, kakšne so želje in turistični razvojni potenciali na Jezerskem, kar je bila podlaga za odločitev za dopolnilno dejavnost na kmetiji v smeri turizma.
Maja Milovanović, zaposlena v podjetju Atotech
Maja je inženirka naravovarstva. Za višješolski študij se je odločila na osnovi prostovoljnega dela z divjimi živalmi v tujini, kjer se ji je vzbudilo veliko zanimanje za naravovarstvene tematike in želja, da osmisli svoje poslanstvo. Med študijem in po diplomi je vzpostavila veliko poznanstev in pridobila teoretično in dodatno praktično znanje. Vse to ji pomaga pri razširjanju naravovarstvene etike med čim več ljudi s pisanjem člankov, sodeluje tudi z raznimi organizacijami in se udeležuje konferenc z naravovarstvenimi tematikami. Svoje ekološko znanje poglablja še naprej in ga z okoljevarstvenimi postopanji uporablja pri delu na trenutnem delovnem mestu kemijskega analitika.
Tina Mavrich, projektna koordinatorica pri EAEA v Bruslju
Tina Mavrič je zaposlena kot projektna koordinatorica pri Evropskem združenju za izobraževanje odraslih v Bruslju. Vodi projekte, v katere so vključeni naši člani, povečini nacionalne mreže za izobraževanje odraslih, in spodbujajo partnerstva na lokalnem, regionalnem in nacionalnem nivoju. Na BC Naklem je študirala naravovarstvo in hortikulturo, torej trajnost z različnih vidikov, nato pa nadaljevala študij antropologije na Filozofski fakulteti. Pravi, da je bil študij v BC Naklo zanimiv, raznolik in praktično naravnan. Praktično izobraževanje je opravljala v tujini, v Švici in na Danskem, kar jo je spodbudilo za nadaljevanje profesionalne poti izven meja Slovenije. Trenutno je trajnost pomembna tema v izobraževanju, tako da ji določene teme, ki so jih obravnavali med študijem pomagajo pri delu.
Ajda Michelle Kreft, mlada podjetnica
Ajda Michelle Kreft je ustanovila je svoje podjetje, ki se ukvarja z rehabilitacijo in treniranjem konj. V podjetju Neapolitano poleg treniranja konj izvajajo tudi razne delavnice na različne tematike. Organizirajo tudi tabore, ki so starostno prilagojeni otrokom, najstnikom in odraslim. Ajdi je bil v pomoč pri vzpostavitvi podjetja tudi višješolski študij na BC Naklo, saj so v okviru študija izdelovali trženjske, poslovne in finančne načrte. Pritegnil pa jo je tudi predmet Učenje jahanja in treniranje konj, ki ga ni našla na nobeni drugi šoli.
Domen Virant, mladi gospodar kmetije
Domen Virant je mladi prevzemnik kmetije Pr’ Ropret. Kmetovanja se loteva z navdušenjem in podjetniškim pristopom, s katerim se hitro prilagaja razmeram na trgu. S prevzemom kmetije je potreboval osnovna znanja o kmetijstvu, trženju in življenju na kmetiji. Ker tega ni imel, se je odločil za študij na Višji strokovni šoli v BC Naklo in pridobil teoretično podlago in praktične izkušnje. Ker je ob prevzemu kmetije razmišljal o ekološki usmeritvi, je z diplomsko nalogo preveril, kakšne so razlike med prosto in ekološko rejo kokoši nesnic.
VPISNI POGOJI
V višješolski študijski program je možen vpis:
- s splošno maturo, poklicno maturo (ali zaključnim izpitom oz. diplomo pred uvedbo poklicne mature) po programu gimnazije, katerem koli programu za pridobitev srednje strokovne izobrazbe (tudi programu za pridobitev poklicno-tehniške izobrazbe) oz. opravljenem poklicnem tečaju
- z mojstrskim ali delovodskim oz. poslovodskim izpitom, če imate tri leta delovnih izkušenj ter opravite preizkus znanja iz slovenščine in matematike ali tujega jezika v obsegu, določenem za poklicno maturo.
Kdor je bil že tri leta vpisan v študijski program visokega/višjega šolstva, se ne more vpisati v redni študij v višjem strokovnem izobraževanju, lahko pa se vpiše kot izredni študent.
Na spletni strani Višješolske prijavne službe http://vps.vss-ce.com/VPS/ kandidati izpolnijo elektronski obrazec, ga natisnejo, podpišejo in s priporočeno pošto pošljejo na naslov: Višješolska prijavna služba, Pot na Lavo 22, 3000 Celje, ali skenirano na e-naslov: prijava.vps@sc-celje.si.
GRADIVA
PREDSTAVITEV
VIŠJA STROKOVNA ŠOLA BC NAKLO – ZNANJE V OSRČJU NARAVE
Višja strokovna šola BC Naklo izvaja študij v programih Upravljanje podeželja in krajine, Naravovarstvo, Hortikultura ter Živilstvo in prehrana. Programi omogočajo pridobivanje strokovno teoretičnih in praktično uporabnih znanj na področjih, ki so strateškega pomena v lokalnem in globalnem okolju.
Dvoletni študij zajema 120 KT in omogoča pridobitev izobrazbe 6/1. V tem času si študenti poleg strokovnega znanja pridobijo tudi pomembna znanja s področja podjetništva, organizacije in poslovnega sporazumevanja, usvojijo strokovno terminologijo v tujem jeziku in se seznanijo s strokovno informatiko.
Velik obseg študija (400 ur/letnik) zajema praktično izobraževanje na deloviščih. BC Naklo nudi pester poligon za opravljanje praktičnega izobraževanja, pomembne izkušnje in veščine pa si študenti pridobivajo tudi v podjetniškem inkubatorju Green Lab, kjer se spoznavajo z novimi tehnologijami in se uvajajo v projektno in raziskovalno delo ter preizkušajo poslovne ideje.
Študij in praktično izobraževanje imajo študenti možnost opravljati tudi v tujini v okviru programa Erasmus+. S tem si pridobijo neprecenljive izkušnje in kompetence, ki so jim v pomoč pri kasnejšem zaposlovanju.
Naš cilj je, da so študenti po zaključku študija kompetentni in samozavestno vstopijo na trg dela.
V okviru Kompetenčno-kariernega središča študentom tekom študija karierno svetujemo in pomagamo navezovati stike z delodajalci.
Če bi vprašali študente, kaj jim je pri nas všeč, bi izpostavili individualni pristop, ki ga občutijo tako v referatu kot med predavatelji, strokovnost predavateljev, terenske vaje in ekskurzije, organizacijo predavanj na način, ki omogoča tudi študentsko delo ter lepa okolica in narava, v osrčju katere pridobivajo znanje za svoj prihodnji poklic.
GALERIJA
PRAKSA
Praktično izobraževanje imajo študenti možnost opraviti v različnih podjetjih in organizacijah. Na Višji strokovni šoli BC Naklo si prizadevamo, da študenti prakso opravljajo na kvalitetnih deloviščih in na ta način pridobijo pomembne izkušnje in kompetence iz realnega okolja. Delovišče lahko predlaga študent sam ali pa ga poišče s pomočjo organizatorja praktičnega izobraževanja. Med delovišči, na katerih študenti opravljajo prakso so kmetije, kmetijske zadruge, vrtnarije in vrtni centri, cvetličarne, arboretumi, botanični vrtovi, čebelarstva, komunalna podjetja, zavodi za varstvo narave, živalski vrt, turistične ustanove, podjetja, ki se ukvarjajo z živilsko dejavnostjo in mnoga druga.
Bogat učni poligon nudimo tudi v Biotehniškem centru Naklo. Ustanovili smo podjetniški inkubator Green Lab, v okviru katerega poteka praktično izobraževanje v obliki timskega ali samostojnega raziskovalnega ali podjetniško naravnanega projektnega dela.
Tadej Šinkar, študent naravovarstva:
»Za sodelovanje v podjetniškem inkubatorju Green Lab sem se odločil zaradi možnosti pridobivanja izkušenj na področju podjetništva in kariernega razvoja. Opravljanje prakse so popestrili različni projekti, ki so mi pomagali širiti znanja na več področjih. Sodeloval sem pri postavitvi sistemov hidroponike ter beleženju končnih poskusov rasti solate v tem sistemu. Med zanimivejšimi dejavnostmi Green Laba je bil tudi tečaj upravljanja drona. Z opravljanjem praske v Green Labu sem pridobil različne kompetence, ki mi bodo v prihodnosti pomagale pri iskanju zaposlitve oz. mi dale pogum za začetek samozaposlitve. Velik plus je tudi spoznavanje novih ljudi, s katerimi smo spletli nova prijateljstva«.
PROGRAMI
Upravljanje podeželja in krajine (Inženir kmetijstva in krajine)
V okviru programa študenti poglobijo teoretično in praktično znanje o kmetijstvu in pridobijo celosten pogled na podeželje in krajino. Študenti pridobijo veščine za gospodarno upravljanje kmetije in zagotavljanje kakovosti kmetijskih proizvodov.
Možna je specializacija na področju: vodenja rastlinske pridelave, varstva rastlin, vodenja reje živali ali turizma in športa na podeželju.
Naravovarstvo (Inženir naravovarstva)
Študenti v programu pridobijo strokovno-teoretična in praktična znanja za delo na področju varstva naravnih vrednot in trajnostnega gospodarjenja z naravnimi viri.
Možna je specializacija na področju: ekosistemov, naravnih in obnovljivih virov energije ali zavarovanih območij.
Hortikultura (Inženir hortikulture)
Študenti se tekom študija naučijo načrtovati in organizirati pridelavo vrtnin, okrasnih zelnatih rastlin in drevnine, znajo izvajati razne tehnološke postopke in načrtujejo ukrepe za izvajanje vzdrževanja zelenih površin. Spoznajo tudi zakonitosti in načela hortikulturnega oblikovanja v bivalnih in poslovnih prostorih.
Možna je specializacija na področju: tehnologije hortikulturnih rastlin, krajinskega vrtnarstva, oblikovanja in urejanja prostora z rastlinami ali upravljanja z rekreacijskimi in športnimi površinami.
Živilstvo in prehrana (Inženir živilstva in prehrane)
Študenti pridobijo uporabna znanja s področja prehrane, dietetike in gastronomije, sestave živil ter različnih tehnologij v živilstvu.
Možna je specializacija na področju: tehnologije v živilstvu ali prehrana, dietetika in gastronomija.